miercuri, 24 septembrie 2008

Zambilica este inapoi in parcare!

Au trecut 43 de zile de cand s-a intamplat nenorocirea. Am trecut prin cele mai dificile situatii, am intrat in cele mai respingatoare birouri si am fost obligat sa vorbesc frumos cu cei mai urati oameni in tot acest timp. Zambilica este reparata si ocupa cu madrie locul care ii este rezervat in fata blocului. Voi povesti pas cu pas ce inseamna sa ai un accident si sa fii nevoit sa iti repari masina pe asigurarea celui vinovat.

Va intalniti, va faceti praf, sunati la politie. De aici, fiecare pleaca spre sectia de accidente a sectorului unde s-a intamplat nefericirea. Daca masina nu poate fi transportata, ai o mare problema. Trebuie sa suni pentru o platforma, care vine sa te tracteze. sa nu uitam ca aceasta platforma costa, iar firma de asigurare nu deconteaza decat doua drumuri. Unul la politie pentru constatarea accidentului si unul la service-ul unde trebuie reparata masinuta. Acum apare problema firmelor de asigurari, care lucreaza doar cu cateva service-uri. Orice drum in plus cu platforma costa cam 75 de lei. Putin mai mult decat o cursa cu taxiul jmenarit, de la gara pana in Pantelimon.

Intr-un final ajungi la Politie, unde iti iei un formular insotit de un bon de ordine si lovesti cu subsemnatul pe hartie si cu fundul de scaunele din sala de asteptare. Cu putin noroc, in 3 ore ajungi sa vorbesti cu politistul. Dureaza cam jumatate de ora cearta cu celalalt idiot cu care ai facut cunostinta in intersectie, iar apoi impreuna cu nenea politaiu, mergeti sa faceti constatarea.
Iti trece pe hartie toate pagubele care se vad, iar cu acea hartie mergi direct la service-ul unde ai de gand a o repari.

Daca service-urile arondate firmei de asigurari, nu te satisfac, poti opta pentru un alt service. Partea proasta e ca daca ai apucat sa intri cu masina intr-un service strain, asiguratorul nu face deplasarea sa evalueze pagubele, asa ca ori muti masina pana intr-un service arondat si o intorci inapoi(platesti 150d e ron pentru tractare, bani care nu se mai deconteaza), ori lucrezi pe sub mana si dai domnului asigurator a lilttle somethin'...

Sa zicem ca ii dai de cap, si acum poti lua tramvaiul pana acasa, cu linistea ca masina ta este pe maini bune. Tu nu ai treaba cu ce se mai intampla cu masina, pana in momentul in care mergi sa o ridici. Daca ar fi sa crezi ultima mea afirmatie, ai uita sa conduci pana ti-ar termina de reparat masina.

Trebuie sa lucrezi la cel mai inalt nivel si sa te interesezi mereu de starea reparatiilor. Asta inseamna sa suni la doua zile sa vezi cum se lucreaza si sa faci cate o vizita pe saptamana pentru a-i ameninta pe mecanici, pe vopsitori, sau chiar pe seful unitatii. Dupa ce iti termina de reparat masina, te cheama pentru a-ti inmana dosarul de dauna, completat chinezeste de un mecanic analfabet, cu un scris imposibil de descifrat.

Cu dosarul te duci la sediul firmei de asigurari, care firma de asigurari il trimite mai departe la sucursala centrala, de unde trebuie sa se intoarca inapoi unde l-ai depus. Toata combinatia asta se realizeaza in termen de 15 zile lucratoare. Partea proasta e ca termenul de 15 zile lucratoare e luat la propriu si cele 15 zile lucratoare, transpuse in realitate, sunt fix trei saptamani in care tu nu iti poti scoate din service masina proaspat reparata.

In final iti ridici masina, dupa ce firma de asigurari isi da acceptul de plata. Banii pentru tractare nu ii poti lua insa de la service. Ei trebuie luati de la caseria sucursalei, in alta saptamana. Cand te urci inapoi in masina te simti ca un nou-nascut.

Mama ei de treaba :(

Un comentariu:

stelista_yo spunea...

Daca vrei sa mai stai 43 de zile fara ea, ai putea sa mi-o imprumuti mie pt o tura :)))