luni, 29 septembrie 2008

Ce meci am vazut duminica seara...?

Duminica seara, ora 21.30. Ma gandeam la un scenariu imposibil de transpus in relitate. Imi imaginam o echipa de fotbal, foarte puternica, ce avea un buget imens si isi permitea orice antrenor sau jucator din tara. Era insa macinata de probleme.

Avea un antrenor platit cu un milion de euro pe sezon, dar care era prea coleric pentru a rezista un meci intreg fara eliminare. Echipa era insa foarte frumoasa. Lupta impotriva tuturor, asa ca in vara a mai cumparat un portar, pentru a-l pedepsi pe cel care nu vroia sa isi renegocieze contractul.

Portarul nou venit gafa la fiecare meci si dupa 9 etape, echipa care in aceeasi perioada a anului trecut se batea la titlu, statea pe locul 11, cu fix 13 puncte si numai 2 la adevar. Echipa promitea un meci de revenit cu picioarele pe Pamant, acasa, unde o nou-promovata venea cu sperante mari, dar intra pe stadion resemnata.

Ma mai gandeam cum ar fi sa inceapa meciul, iar in primele minute, nou-promovata sa inscrie repede un gol, lasand masca apararea adversarilor. Am zis ca dupa o asemenea faza, o greseala de portar ar completat totul, urmata de un gol al echipei care lupta impotriva tuturor, pentru a reveni in joc. Sa fie un 2-1 in finalul meciului, iar o alta gafa de portar sa majoreze avantajul oaspetilor la 1-3.

Gandeam frumos atunci. Dupa ce mi-am sigilat aceste ganduri, m-am uitat atent la meciul Rapid 1 – 3 FC Arges. Nu mi-a venit sa cred. Meciul semana perfect. Acum e clar. Antrenorul are o problema mare de tot...

2 comentarii:

Mugurel Tudor spunea...

S-au întâmplat şi lucruri bune la Rapid, şi lucruri rele. Să le iau pe rând...

Lucruri bune:
- au mătrăşit toţi luzării ăia de jucători care atârnau şi ei pe la club, că's mari rapidişti, alde Buga (care are perioadele lui bune, dar rare), Romeo Stancu, Măldărăşanu...
- au adus jucători care mie mi se par buni, gen Julio Cesar, Pitbull, etc.

Lucruri rele:
- s-au coit atâta cu Dani Coman, şi l-au trimis la echipa a doua
- s-a întreţinut o stare de hâră între români şi străini, care n-ar fi normal să se întâmple
- n-au inimă.

Să mă explic la ultima. O echipă mare trebuie să aibă un jucător carismatic pe teren, jucător de mulţi ani la clubul ăla, jucător care să simtă culorile clubului, să ştie ce reprezintă clubul ăla, şi să fie în stare să insufle asta şi celorlalţi. Real Madrid în are pe Raul, Liverpool pe Gerrard, în România Steaua îl are pe Rădoi, Dinamo acum îl are pe Marius Nicolae, Danciu...

Rapid pe cine are? Maftei n-are treabă cu aşa ceva, el nici coerent nu e în stare să vorbească, Marius Constantin e preocupat de scandal pe teren, Coman la echipa a doua, şi restul nu contează. Atunci normal că vor juca fără inimă, că nu vor avea determinare în momentele cheie...

Nu m-aş grăbi să-l scot vinovat pe Peseiro. Părerea mea...

Yatzi spunea...

Da, e un moment de tranzitie la Rapid. De la dictatura Copos, la Taher cel moale..

Nu e vinovat Peseiro daca stai sa iei asa in detaliu, insa daca un antrenor aduce 13 jucatori la echipa intr-un singur sezon si nu are rezultate...e normal sa se duuuuuca :)